Menu
A+ A A-

TRX

trx

 

TRX je zkratka pro anglický název Training Resistance Exercises, což v přesném překladu znamená Odolnost-Trénink-Cvičení.

 

TRX neboli Total-body Resistence Exercises je nový způsob cvičení a posilování těla pomocí závěsného systému. Princip tohoto silového tréninku spočívá v zavěšení jedné části těla do popruhů, přičemž druhá část zůstává v kontaktu s podložkou.

Zní to složitě, ale je to velmi jednoduché. A co je hlavní, bude vás to bavit.

I když původně TRX zahrnovalo směs spletených padákových lan, postupně se tato tréninková metoda rozvinula tak, až vznikl dnešní závěsný systém a rozšířil se mezi profesionální sportovce.  Přes americkou basketbalovou NBA a hokejovou NHL se TRX rozšířilo i do fitness center a získalo si masovou oblibu. A to hlavně u žen, protože je nenáročné a zábavné.

Cvičení pro každého

Cvičit může opravdu každý, protože závěsný systém tvoří dva pásy, které se dají nastavit přesně podle typu vaší postavy. Stejně tak i míru zátěže si nastavujete sami. Škála cviků je velmi různorodá se stupňováním náročnosti.

Pásy TRX jsou uchyceny na hrazdě. Je to podobné jako kruhy. K samotnému cvičení se používá vlastní váha těla. Je to jeden z nejvíce efektivních posilovacích nástrojů, který je velice jednoduchý a hlavně účinný. Při TRX se dají posilovat všechny partie těla a dokonce i hluboké kosterní svaly.

Posilování rovnováhy

Trénink TRX je výborný i pro posílení rovnováhy a stability celého těla. Můžete začít základním svalovým tréninkem, koordinací či redukčním kardiotréninkem.

Výhodou cvičení TRX je především jeho komplexnost a prostorová nenáročnost. Během jedné lekce se procvičí svaly celého těla a spálí se velké množství kalorií.

 

TRX závěsný systém je originální nářadí využívající pouze hmotnost cvičence jako dominantní faktor pro zátěž při cvičení.

TRX buduje svalovou sílu, rovnováhu, flexibilitu a aktivuje stabilizační svalstvo po celou dobu cvičení.

TRX je určen pro cvičence všech fitness úrovní, tedy od začátečníků až po elitní sportovce.

TRX je cvičení pomocí vlastní váhy a zavěšením určité části těla za speciální pásy. Využitím váhy vlastního těla a nutnosti balancovat dochází k rozvoji stability, hybnosti a zpevnění posturálního svalstva.

Cvičení je velmi rozmanité, zábavné, účinné a zároveň má velmi jednoduché provedení.

 

Co na první hodinu?

  • ručník
  • sportovní oblečení ? triko, kraťasy, legíny (nejlépe pohlcující pot, je příjemnější na těle)
  • pití

Souvisejí články podle tagů